Skončila první světová válka a firma Swarovski, vyrábějící bižuterii a šperky, rozšířila svoje aktivity o prodej brusných kotoučů na výrobu bižuterie.
Velmi prozíravé bylo od Danielova syna Wilhelma, věnovat se také optice a výrobě zvětšovacích skel do brýlí a dalekohledů. Firma také přišla s výrobou reflektorů, známých pod značkou Swareflex.Až po skončení druhé světové války se firma Swarovski mohla naplno vrátit k výrobě šperků a bižuterie.
V roce 1956 Swarovski umírá a vedení firmy se ujímá jeho syn. Vedl si více než dobře, neboť pod jeho vedením firma expandovala a její portfolio se rozrostlo dokonce o výrobu křišťálových lustrů.
V roce 1960 potomci Armanda Kosmana prodávají firmě svoje podíly a firma tak přechází do další fáze své existence pod názvem D.Swarovski & Co.”
Firma se i nadále věnuje vývoji technologií a přichází s novou technikou, zvanou hot-fix. Bižuterie a šperky jsou pod tlakem a za vysoké teploty vtlačovány pomocí připravených ornamentů do tkaniny.
Rok 1976 pak byl nejen ve znamení šperků a bižuterie Swarovski, ale také skleněných figurek, které se staly díky precizní brusičské technice vyhledávaným obchodním artiklem. Po celém světě se začali objevovat nadšení sběratelé skleněných figurek a vznikl dokonce Klub sběratelů figurek (Sammler - Club Swarovski (SCS)). Jeho více než 450 000 členů je rozptýleno do 35 zemí světa.
Svou první vlastní kolekci módních šperků firma Swarovski představila v roce 1977. Ústředním motivem byla hvězdice. Od té doby Swarovski Jewerly uvádí na trh své novinky dvakrát ročně. Šperky a bižuterie Swarovski tak nepřetržitě určují směr ve svém oboru.
Přichází Rosemarie Le Gallais
V devadesátých letech se vedení firmy ujímá umělecká ředitelka Rosemarie Le Gallais, která s úspěchem rozvíjí svou představu využití šperků a bižuterie v módě. V jejím rukopisu je čitelný blízký vztah k Lagerfeldovi, nejuznávanějšímu a možná nejvlivnějšímu světovému módnímu návrháři druhé poloviny 20. století.
Spolupracovala však i s takovými designéry, jakými byly Ron Arad, Ludwig Redl, Alessandro Mendini, Giampiero Maria Bodino, Ettore Sottsass, Bořek Šípek a dalšími. Návrháři nenavrhovali pouze šperky a bižuterii, jednalo se také o hodinky, svítidla a mnohé další interiérové doplňky.
V té době přišla tato inovativní firma také s křišťálovou sítí, což byla specifická tkanina, která byla vyráběna z kovových vláken posetých barevnými kameny. V počátcích byla využívána na výrobu luxusních pásků k hodinkám, ale později se z tohoto materiálu začaly šít šaty, jak na plesy a společenské dýchánky, tak na sportovní události. Firma Swarovski je také původcem “křišťálového tetování”, což byla technika, při které byl křišťál nalepován na kůži.
Z výše uvedeného je patrné, že firmu Swarovski si můžeme spojovat nejen s bižuterii a šperky, ale také s nejrůznějšími módními doplňky.
V roce 2004 na milánském Salone del Mobile firma Swarovski prezentovala velkou škálu křišťálových svítidel. Zkušenosti s výrobou šperků a bižutérie firma přetavila do výroby lustrů, čímž vznikl specifický prodejní artikl, který bychom mohli nazvat svítící šperk.
Swarovského svítící šperky je možné spatřit v různých prestižních podnicích, jakým je třeba vídeňská kavárna Atelier, nacházející se v suterénu galerie Albertina. Autorem zde umístěného uměleckého díla je Hans Hollein.
Z hledišt a sálů se šperky a bižuterie Swarovski velmi snadno přelévaly na jeviště. Příkladem toho jsou šperky a bižuterie, zhotovené ateliérem Marangonim pro operní zpěvačku Marii Callas. Ta patřila kolem poloviny 20 století k nějvětším sopranistkám světa. Při každém vystoupení měla šperky a bižuterii, která byla navržena speciálně pro ni. Šperky a bižuterie jakoby byly pro Marii Callas stvořeny. Spolu se svým hlasem a s jejich pomocí vytvářela na jevišti mnoha světových sálů neopakovatelnou atmosféru vyjímečného okamžiku.